ZAPYTANIE OFERTOWE

ZAKŁAD USŁUG WODNYCH I KOMUNALNYCH SP. Z O.O W STRZELCACH
ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ NA ZAKUP I DOSTAWĘ
1 (JEDNEGO) UŻYWANEGO POJAZDU – SAMOCHÓD DOSTAWCZY SKRZYNIA WYWROTKA

I. Nazwa i siedziba Zamawiającego:
Zakład Usług Wodnych i Komunalnych Sp. z o. o
Ul. Strzelce 15A
58-123 Strzelce
NIP 884-001-87-04

II. Nazwa zamówienia, sposób publikacji zapytania ofertowego
1. Zakup i dostawa 1 (jednego) w pełni sprawnego używanego pojazdu – samochód dostawczy skrzynia wywrotka na potrzeby własne Zakładu Usług Wodnych i Komunalnych Sp. z o. o w Strzelcach spełniającego wymagania określone w zapytaniu ofertowym.
2. Zapytanie ofertowe jest upubliczniane poprzez wywieszenie w siedzibie Zamawiającego i na jego stronie internetowej.

III. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup 1 (jednego) w pełni sprawnego pojazdu – samochód dostawczy skrzynia wywrotka o poniższych wymaganiach:
1) rok produkcji nie starszy niż 2015,
2) spełniający polskie wymagania, w tym warunki techniczne, wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997. Prawo o ruchu drogowym (t.j. w Dz.U. z 2024 poz. 1251) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy,
3) Wymagane parametry techniczne i wyposażenie:
a) przebieg: nie więcej niż 195 000 km
b) wyposażenie ma obejmować m.in.:
– manualna skrzynia biegów
– liczba drzwi – 2
– bliźniacze koła – tył
– hak holowniczy
– ABS
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– DMC 3500 kg
– wywrotka trójstronna
– trzy miejsca siedzące
Do formularza oferty należy załączyć min.5 zdjęć pojazdu (przód, tył, prawy bok, lewy bok, wnętrze)
2. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w niniejszym zapytaniu ofertowym.
3. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia do Zamawiającego oraz dokonać jego uruchomienia.
4. Termin i miejsce dostawy zamówienia: plac przy siedzibie Zamawiającego (Strzelce 15A, 58-123 Strzelce). Odbiór pojazdu nastąpi protokołem zdawczo-odbiorczym w siedzibie Zamawiającego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania pracowników wskazanych przez Zamawiającego o zasadach obsługi, eksploatacji i podstawowej konserwacji pojazdu będącego przedmiotem umowy.
6. Wykonawca jest zobowiązany ubezpieczyć przedmiot zamówienia na czas transportu do siedziby Zamawiającego.
7. Przedmiot zamówienia winien spełniać warunki techniczne określone w obowiązujących przepisach prawnych. Dostarczony przedmiot zamówienia musi posiadać wymagane dokumenty, w tym m.in.: kartę pojazdu, dowód rejestracyjny, instrukcję obsługi w języku polskim.

IV. Warunki uczestnictwa wykonawców w zapytaniu ofertowym
1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wyłącznie podmiot, który znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłową realizację pełnego zakresu przedmiotu zamówienia, w tym jego terminową realizację. Przez sytuację ekonomiczno-finansową zapewniającą prawidłową realizację pełnego zakresu przedmiotu zamówienia uznaje się okoliczność, iż Wykonawca nie znajduje się w stanie upadłości ani likwidacji, nie wszczęto wobec Wykonawcy postępowania upadłościowego, układowego lub restrukturyzacyjnego oraz posiadanie dobrej kondycji finansowej.
2. Zamówienie nie może być udzielone na rzecz podmiotów wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835). Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie o braku ww. powiązań według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do zapytania ofertowego. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca będący podmiotem wskazanym art. 7 ust. 1 w/w ustawy podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu ofertowym, a jego oferta zostaje odrzucona.

V. Wymogi i forma oferty, termin i miejsce składania ofert, termin związania ofertą
1. Treść złożonych ofert musi być zgodna z treścią zapytania.
2. Język, w którym można składać oferty: polski. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub oferty wariantowej, spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert.
5. Walutą ceny oferty jest złoty polski. Zamawiający nie przewiduje stosowania walut obcych w rozliczeniu.
6. Cena oferty powinna zawierać cenę netto i brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
7. Oferta musi być złożona na formularzu oferty stanowiącym Załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego. Wykonawca w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego ustala całkowitą cenę oferty (cena brutto i netto), która musi obejmować wszelkie obciążenia związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz wynikające z przepisów prawa, w tym wszystkie koszty, opłaty, wydatki Wykonawcy, a także podatki, w tym podatek od towarów i usług.
8. Oferta musi zawierać:
1) Oznaczenie wykonawcy – dane identyfikacyjne (nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonawcy), numer PESEL / REGON i NIP oferenta, datę sporządzenia oferty, Oświadczenie oferenta, że zapoznał się z warunkami zapytania ofertowego;
2) cenę wyrażoną w PLN;
3) oświadczenie oferenta, że zapoznał się z warunkami zapytania ofertowego;
4) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej;
5) Podpis osoby upoważnionej, przy czym podpis ten powinien być złożony w sposób umożliwiający identyfikację osoby składającej ten podpis.
9. Zarówno oferta, jak i wszystkie oświadczenia składane przez Wykonawcę w toku postępowania winny być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, zgodnie z zasadą reprezentacji wynikającą z postanowień odpowiednich przepisów prawnych bądź umowy, uchwały lub pełnomocnictwa musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania firmy.
10. Wszelkie skreślenia, poprawki, których dokonał Wykonawca w ofercie winny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę w sposób umożliwiający ustalenie co zostało skreślone i w jaki sposób następnie zmieniono treść.
11. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w zaklejonej kopercie z napisem „OFERTA CENOWA NA ZAKUP I DOSTAWĘ SAMOCHODU DOSTAWCZEGO” – nie otwierać przed terminem otwarcia ofert” w siedzibie Zakładu Usług Wodnych i Komunalnych Sp. z o.o. Strzelce 15A 58-123 Strzelce w terminie 7 dni od dnia wywieszenia lub upublicznienia ogłoszenia zapytania ofertowego, w godzinach pracy biura tj. do dnia 13 listopada 2024 roku do godziny 14:30.
12. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu przesyłki do siedziby Zamawiającego, a nie data stempla nadania przesyłki.
13. Wykonawca może wycofać ofertę, gdy oświadczenie o jej wycofaniu dotrze do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie wycofać złożonej oferty.

VI. Odrzucenie oferty
Oferta zostanie odrzucona, jeżeli:
1) została złożona po wyznaczonym terminie lub w niewłaściwym miejscu,
2) jest nieczytelna;
3) jej treść nie odpowiada wymaganiom zapytania ofertowego;
4) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
5) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
6) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu, z zastrzeżeniem możliwości dokonania poprawy omyłek w treści oferty;
8) Wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa powyżej;
9) Wykonawca nie wskazał minimalnego terminu związania ofertą tj. 30 dni;
10) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

VII. Kryterium oceny ofert:
1. Po upływie terminu wyznaczonego do składania ofert Zamawiający dokona ich analizy i oceny zgodnie z zasadami określonymi w zapytaniu ofertowym.
2. Ocenie według ustalonych kryteriów będą podlegać tylko oferty nieodrzucone oraz spełniające wszystkie wymogi formalne określone w zapytaniu ofertowym.
3. Przy wyborze oferty Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:

Cena netto w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku – kryterium 100 % wraz z dostawą pojazdu na plac przy siedzibie Zamawiającego.

4. Punkty przyznawane są wg poniższego wzoru:

Cena oferty najtańszej (kwota netto)
————————————————- x 100 = liczba punktów uzyskanych w kryterium [C]
Cena oferty badanej (kwota netto)

5. Punktacja będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.

VIII. Ocena ofert
1. Analizy złożonych ofert w postępowaniu i wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje Zamawiający.
2. Przeprowadzenie postępowania oraz wybór oferty nastąpi z pełnym poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji, równego traktowania, efektywności, jawności i przejrzystości oraz przy dołożeniu wszelkich starań w celu zapewnienia bezstronności i obiektywności wyboru.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełni wszystkie warunki i wymagania oraz otrzyma największą liczbę punktów.
4. Zamawiający dokona oceny ofert pod względem formalnym i merytorycznym oraz zgodnie z treścią zapytania ofertowego.
5. Zamawiający będzie oceniał spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału z postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia.
6. Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, w tym dokumentów potwierdzających podane w ofertach informacje. Oferent będzie miał na odpowiedź 3 dni robocze licząc od skutecznego doręczenia przez Zamawiającego wezwania. Po upływie tego terminu oferta podlegać będzie odrzuceniu. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz z zastrzeżeniem treści następnego punktu, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
7. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń lub oświadczenia te są niekompletne, zawierają omyłki formalne lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Poprawa jest wyłącznie możliwa w zakresie aspektów formalnych.
8. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
9. Zamawiający poprawi w tekście oferty:
1) oczywiste omyłki pisarskie;
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z wymaganiami niniejszego zapytania, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
– niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

IX. Termin otwarcia ofert, powiadamianie Wykonawców o wynikach postępowania, istotne postanowienia umowy
1. Otwarcie ofert przez Komisję Przetargową nastąpi w następnym dniu po zakończeniu składania ofert, to jest w dniu 14 listopada 2024 r. o godzinie 10:00 w siedzibie Zakładu Usług Wodnych i Komunalnych w Strzelcach.
2. W przypadku złożenia równorzędnych ofert o najniższej wartości, Komisja Przetargowa organizuje dodatkowe negocjacje cenowe dla oferentów. Komisja Przetargowa zawiadomi oferentów, o których mowa powyżej o terminie negocjacji.
3. Niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawców, jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) albo imię i nazwisko (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, którzy złożyli oferty;
2) terminie zawarcia z Wykonawcą umowy sprzedaży (według wzoru określonego w Załączniku Nr 2 do zapytania ofertowego – wzór zawiera istotne postanowienia umowy).
4. W przypadku braku jasności dotyczących składania ofert oraz wynikłych w trakcie procedury niejasności Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania od Wykonawców wyjaśnień i prowadzenia dalszych negocjacji.

X. Istotne postanowienia umowy, warunki płatności
1. Wzór umowy sprzedaży określony w Załączniku Nr 2 do zapytania ofertowego zawiera istotne postanowienia umowy.
2. Zamawiający w zakresie dostawy i sposobu oraz terminu płatności ustalił, że:
1) pojazd zostanie zakupiony za najniższą ofertę cenową;
2) dostawa i przekazanie Zamawiającemu pojazdu nastąpi w ciągu 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
3) Zamawiający zapłaci 100% ceny w terminie 7 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT (faktura powinna zawierać wszystkie elementy wymagane w tym zakresie przez obowiązujące przepisy prawa oraz prawidłowe dane) na numer rachunku bankowego wskazany przez Wykonawcę w umowie;

XI. Warunki gwarancji:
1. Wykonawca udziela następujących gwarancji rozruchowych licząc od daty odbioru przedmiotu umowy:
1) 14 dni na części i akcesoria,
2) 14 dni na powłoki lakiernicze,
3) 14 dni na perforację nadwozia,
2. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania bez zastrzeżeń protokołu zdawczo-odbiorczego.
3. W okresie gwarancji Wykonawca zapewnia serwis gwarancyjny.
4. Zgłoszenia serwisowe w sprawie napraw gwarancyjnych będą przyjmowane:
1) e-mailem na adres: (wskazany przez Wykonawcę),
2) telefonicznie na ogólnodostępny numer telefonu przez 5 dni w tygodniu; od poniedziałku do piątku pod numerem (wskazany przez Wykonawcę)
5. Wykonawca podejmie działania związane z naprawą gwarancyjną najdalej w ciągu 24 godzin licząc od momentu dokonania przez Zamawiającego prawidłowego zgłoszenia serwisowego telefonicznie lub e-mailem.
6. Koszty związane z naprawami gwarancyjnymi przedmiotu sprzedaży obciążają Wykonawcę, w tym koszty transportu przedmiotu sprzedaży do miejsca naprawy i z miejsca naprawy do miejsca, z którego przedmiot sprzedaży został zabrany do naprawy gwarancyjnej.
7. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń, które nastąpiły z winy Zamawiającego i w trakcie bieżącej eksploatacji pojazdu.

XII. Pozostałe informacje
1. Wszelkie informacje na temat zakupu pojazdu uzyskać można w siedzibie Zakładu Usług Wodnych i Komunalnych w Strzelcach oraz telefonicznie pod nr tel. 605352620, 74/850-40-16, lub e- mailem: biuro@zuwik-strzelce.pl. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Oferentami jest Bartłomiej Grzegorczyk.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania zapytania ofertowego (zamknięcia) bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn w każdym momencie.
3. Ogłoszenie o wyniku zostanie zamieszczone na stronie internetowej www. zuwik-strzelce.pl oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń w Zakładzie Usług Wodnych i Komunalnych w Strzelcach.
4. Wykonawca musi bez zastrzeżeń zaakceptować wszystkie warunki niniejszego Zapytania ofertowego.
5. Wszelkie przyszłe zobowiązania Wykonawcy związane z umową – będą wynikały z ustaleń gwarancyjnych oraz wynikających z propozycji zawartych w projekcie umowy.
6. Wykonawca ponosi we własnym zakresie wszelkie koszty związane z udziałem w postępowaniu, w tym koszty przygotowania oferty.

XIII. Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna dla Wykonawców dotycząca zasad ochrony danych osobowych stanowi Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego.

 

Załączniki:

Formularz oferty  – załącznik nr 1

Wzór umowy – załącznik nr 2

Niepodleganie sankcjom – załącznik nr 3

Klauzula informacyjna dla Wykonawców dotycząca zasad ochrony danych osobowych – załącznik nr 4

Pełna treść zapytania ofertowego